fbpx

Tryg træning

Stærkere knogler

Små hold

Osteoporosetræning

2 træninger om ugen


Holdstart
Uge 33 (2019)
Uge 3 (2020)


16 ugers forløb
1250,- /md

Det får du

  • 16 ugers træning

    Træningsforløbet varer 16 uger med 2 træninger om ugen. Træningen er målrettet og foregår i trygge rammer med 8 på hvert hold.

  • Personlige samtaler

    Som en del af forløbet får du en indledende samtale hvor vi lærer dig og din krop at kende forud for træningsforløbet. Efter de 16 uger får du en afsluttende samtale med fokus på din træning fremadrettet.

  • Fælles opstartsaften

    En vigtig del af holdtræning er at lære de andre på holdet at kende. Inden første træning arrangerer vi en opstartsaften, hvor vi introducere til teorien bag træningen og du får her mulighed for at møde de andre på holdet.

  • Fitnesstræning til nedsat pris

    Ved forløbets afslutning har du mulighed for at fortsætte din træning på egen hånd i de samme træningslokaler. Måske en på holdet har lyst til at træne sammen?

  • Opskriftshæfte

    Opskriftshæfte med knoglevenlige retter og gode råd til en knoglevenlig hverdag.

  • Træningshæfte

    Træningshæfte med øvelser du kan lave derhjemme på de dage hvor du ikke er til træning.

Er det noget for mig?

Holdet er for dig med osteoporose (t-score under -2,5), men uden et sammenfald i ryggen. Det er for dig med lyst til at leve en sund og aktiv hverdag, hvor du ikke føler dig begrænset af din knogleskørhed. Vi kan ikke fjerne din knogleskørhed, men vi kan gøre dig stærk nok til at leve med den uden frygt og usikkerhed.

Træningen er en blanding af individuel styrketræning og gruppeøvelser. Træningen starter altid med en grundig opvarmning hvor vi bl.a. kommer hinanden ved. Efter opvarmningen går vi i gang med styrketræningen, hvor vi tager udgangspunkt i dine forudsætninger. Når du er blevet stærkere i trygge rammer, runder vi af med afspænding og du vil altid gå fra træningen med en rar fornemmelse i kroppen.

Forudsætninger: Du skal have de fysiske forudsætninger for at kunne indgå på holdet, hvor styrketræning er det centrale element. Du skal kunne presse dig selv og være klar på, at træningen løbende vil stige i intensitet. Hvis du er i tvivl, om du passer ind på holdet, så tøv ikke med at ringe til os.

Praktisk info

Sted
Vores træningsfaciliteter og konsultationer ligger begge i København NV med 600m imellem.
Adresserne for begge lokationer finder du her:
Træning – Fysioterapi Nordvest
Konsultation – Knoglestærk

Holdstart
Uge 33 (2019)
Uge 3 (2020)

Træningsfaciliteter
Der er både bad og omklædning på stedet

Betaling

Betaling
Ved tilmelding til holdet vil kort efter modtage en mail med et link indbetaling af depositum på 1000kr. Depositum indgår i den samlede pris for træning.
Det resterende beløb skal du betale i 4 rater fra træningsstart. Betalingen kommer derfor til at foregår således:
Depositum – 1000,-
1. rate – 1000,-
2. rate – 1000,-
3. rate – 1000,-
4. rate – 1000,-
De fire rater bliver opkrævet som et abonnement på 4 måneder som følger træningsperioden.

Styrke

Selvom du har knogleskørhed, er din krop stadig stærk og klar til at bevæge sig. Vi tager udgangspunkt i DIN krop, og vil i løbet af 16 uger hjælpe dig med at blive så stærk som muligt. Du vil få stærkere muskler, stærkere knogler og en bedre balance, hvilket vil mindske din risiko for brud markant. I takt med at du bliver fysisk stærkere, vil du også opleve at din mentalitet ændres. Du vil få en øget tiltro til din krop, og hvad den kan.

Tryghed

Der kan opstå mange spørgsmål og usikkerheder i forbindelse med diagnosen knogleskørhed. Derfor vil du som en del af holdtræningen få én til én tid med Simon eller Magnus. Vi vil give dig svar på alle de spørgsmål, du må have. Træning skal være tryg, og gennem grundig vejledning og sociale aktiviteter skaber vi en støttende og opbakkende stemning på holdet.

Socialt samvær

Styrken ved holdtræning ligger i samværet med andre i samme situation som dig. Med mere end 15 års erfaring indenfor holdtræning og teambuilding har vi stort fokus på at gøre holdet til mere end bare træning. Du vil lære de andre godt at kende og være med til at hjælpe dem med deres mål, imens de hjælper dig med dine.

Hvis du har spørgsmål eller blot vil høre nærmere om træningen, så tøv ikke med at skrive eller ringe os.