fbpx

Holdtræning

Holdtræning hos Knoglestærk, er for dig der ønsker at styrke hele din krop på en ny og anderledes måde.

  • Vores træning styrker muskler og knogler, og den er designet til forebyggelse af knogleskørhed
  • Vores træning foregår på små hold i København, med veluddannede instruktører.
  • Vi har kombineret videnskabelig korrekt træning med leg, musik og godt humør. Resultatet er en sjov og varieret træning, som styrker hele din krop.
  • Det legende element i træningen skaber et unikt fællesskab, som giver dig lysten til at træne, også når det bliver hårdt! Hos Knoglestærk tror vi på, at motivationen for at træne og udvikle sig, styrkes af det gode fællesskab og de gode oplevelser.

Knogletræning er en helt fantastik måde at få trænet kroppens muskler og derved også knogler på. Man får pulsen op og styrket kroppen, grint og “leget” og det hele foregår under kyndig vejledning af nogle kompetente trænere Simon og Magnus.

Lone Bahne

Hvis du ligesom jeg gerne vil styrke dine muskler, så er Knogletræning en super god træningsform som via høj intensiv interval træning kommer alle muskelgrupperne godt og grundigt igennem, og Knogletræning er derfor et godt alternativ til andre former for styrketræning som cirkeltræning, crossfit m. flere.

Lene Moberg

Knoglestærk træning er helt fantastisk – der leges og grines – muskler trænes og efter en time er man glad og veltilpas i hele kroppen. Har du glemt, hvordan man leger ståtrold eller spiller dødbold, så kom bare an.

Bente Holm

Eftersom jeg i mange år har brugt astma medicin, er jeg blevet nervøs for om medicinen påvirker mine knogler. Med Knoglestærk har jeg nu fået muligheden for selv at gøre noget for at afhjælpe evt. knogleskørhed – det er jo dejligt!

Conni Christensen

Efter en aften med Knogletræning er man i godt humør og afstresset – kroppen er trænet effektivt igennem og man har haft sved på panden. Magnus og Simon sørger for, at samarbejdsøvelser giver en god stemning, og de har opmærksomhed på den enkelte – med opmuntrende kommentarer:-)

Lone Koefoed

Knogletræning er superfed træning, som man altid glæder sig til at komme til. Magnus og Simon har en fantastisk evne til at få selv den hårdeste træning gjort sjov. De har en høj faglig viden om knogleskørhed og forebyggelse ved hjælp af træning.

Henriette Christiansen

Knogletræning sæson 17/18

Vores holdtræning foregår på mindre hold med maks 16 deltagere. 

Træningen er for dig der vil styrke hele din krop, og samtidig ønsker at forebygge knogleskørhed. Du kan være med uanset niveau, da instruktørerne tilpasser øvelserne til dit niveau. Vi stiller al det nødvendige udstyr til rådighed. Du skal blot have træningstøj på, evt. træningssko og vandflaske med. Du kan læse mere om træningen nederest på siden, eller besøge os på instagram, hvor vi har billeder og film fra træningen.

Vores holdtræning finder sted i sal 2, i Blågård gymnastiksal.
Adressen er: Mørkhøj Parkalle 5, 2860 Søborg

Vi har to hold: Starter (K) og Øvede (K). Vi anbefaler Starter til dig, som gerne vil igang med at træne, men som ikke har prøvet styrketræning før.

Du er altid velkommen til at kontakte os, og komme til en gratis prøvetræning

Prøvetime til Starter

Prøvetime til Øvede

Tilmeldingen til prøvetime er ganske uforpligtende og gratis.

Holdtræning

Sådan foregår vores holdtræning

Træningen varer 1 time, og vi starter med en let opvarmning der gør dig klar til en eksplosiv, sjov og udfordrende træning

Når vi træner, har vi fokus på at gøre træningen sjov og social uden at gå på kompromis med tekniske korrekte øvelser. Du vil altid gå fra træningen med trætte muskler og et smil på læben.

Hvad indeholder træningen?

Træningen er kort og intensiv. Vi udfordrer kroppen med tekniske og kraftfulde øvelser i små blokke af 5-10 minutter. Mellem hver blok holder vi en kort pause. Du vil derfor altid kunne yde 100% når vi hopper på kasser eller laver eksplosive styrkeøvelser.

Træningen er progressiv. I takt med at du bliver stærkere bliver træningen mere udfordrende. Du vil derfor tydeligt kunne mærke på din krop, at du hele tiden bliver stærkere og stærkere.

Efter en time med hop, styrkeøvelser, leg og nye udfordringer, slutter træningen af med 5 minutters roligt udspænding på yogamåtter.

I Knoglestærk skal træningen drives af lysten. Træningen skal ikke være en sur pligt, og vi sørger for at hver time er motiverende og inspirerende.

Knoglestærks træningsprincipper

I Knoglestærk arbejder vi ud fra 4 træningsprincipper. Principperne stammer fra vores mangeårige erfaring med træning af børn og voksne, samt vores fysiologiske viden omkring knogle- og styrketræning.

  • Legen er vejen

    I Knoglestærk tror vi på, at leg er en vigtig del af enhver træning. Leg har evnen til at give os smil på læben og latter i maven, også når musklerne er trætte. Vi har desuden oplevet på egen krop, hvordan træning fyldt med leg, ofte er de hårdeste.

  • Knogletræning er social træning

    Både i legen, men også i vores intensive træning, er fællesskabet hele tiden i fokus. Vi har gennem vores gymnastiktræning erfaret, at stærke sociale bånd gør at man gang på gang glæder sig til at komme til træning.

  • Kort, men intensivt

    Knogletræningen er kort og intensiv. Både knogler og muskler styrkes bedst gennem korte men intensive træningspas. Vi udfordrer derfor kroppen med tekniske og kraftfulde øvelser i små blokke af 5-15 minutter. Mellem hver blok holder vi en kort pause, og du vil derfor altid kunne yde 100% når vi hopper på kasser eller laver eksplosive styrkeøvelser.

  • Progression og variation

    For at dine knogler og muskler hele tiden skal blive stærkere, så er det nødvendigt at træningen hele tiden bliver hårdere. I knoglestærk gør vi derfor meget ud af at udvikle og varierer træningen løbende. Du vil derfor opleve at knogletræning altid er hård, men aldrig den samme.